الفراغ كقيمة تشكيلية والإفادة منه فى بناء نحتى مجسم مستوحى من الشعب المرجانية ( من أعماق البحار )

Faculty Specific Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: قاعة الفنون التشكيلية كلية التربية النوعية- جامعة الزقازيق كلية التربية النوعية- جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : الفراغ كقيمة تشكيلية والإفادة , , بناء نحتى    
Abstract:
Modern scientific research and studies have proven that emptiness represents a condition for everything that exists. Void is characterized by its ability to contain and penetrate elements, whether that emptiness is in a static state or its forms and shapes are characterized by dynamism and illusory movement. In physics, emptiness is a space empty of matter, while in philosophy it is defined as the tangible relationship between objects. In architecture, humans live within a group of external and internal spaces that differ in terms of shape, size, and impact on the viewer. Any object that is perceived must occupy a space. The art of sculpture is considered a carrier of culture and one of the most immortal and expressive human arts. Humans have learned about civilizations through the sculptures they left behind and what remains of them to this day. The aesthetic value of sculptural works is the goal that the sculptor seeks to achieve in his artistic creativity. Nature is considered the first inspiration for the artist to create and invent new works of art and draw inspiration from his ideas, as nature contains many and varied elements that help the artist open up areas for creativity, innovation, imagination, and inspiration from them. The world of the seas is one of the rich sources that help the artist It is innovative and creative, containing plants, coral reefs, and beautiful and diverse aquatic creatures that can be used as inspiration in building a three-dimensional sculpture and enriching the art of sculpture.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Reham Kamal Abdelaal Mohamed Ali, "برنامج لتنمية القيم التعبيرية والتشكيلية فى النحت للمكفوفين (ماجستير لم يناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Reham Kamal Abdelaal Mohamed Ali, "الخامات المستحدثة وإمكاناتها التشكيلية كمدخل لإثراء الأعمال النحتية المجسمة لطلاب التربية الفنية", الجمعية العربية للحضارة والفنون الإسلامية (المجلد التاسع- العدد 47), 2023 More
  • Reham Kamal Abdelaal Mohamed Ali, "القيم الجمالية والتشكيلية لخامة البولى كربونيت كمدخل لإستحداث أعمال نحتيه معاصرة بأسلوب التسخين الحرارى ( نقاء الروح )", كلية التربية النوعية- جامعة الزقازيق, 2024 More
  • Reham Kamal Abdelaal Mohamed Ali, "القيم اللونيه والملمسيه للأشكال النباتية فى الطبيعة والإفادة منها فى تنفيذ أعمال نحتية مجسمة ( لون من الطبيعة)", قاعة الفنون التشكيلية كلية التربية النوعية- جامعة الزقازيق, 2023 More
  • Reham Kamal Abdelaal Mohamed Ali, "توظيف جماليات الضوء والإفاده منه فى تأكيد الفراغ فى العمل النحتى كمدخل لتدريس النحت لطلاب التربيه الفنيه", كلية التربية النوعية – جامعة المنصورة, 2025 More

Department Related Publications

  • Alaa Abdalsalam, "القيمة الفنية والتقنية للخامات العاكسة للضوء ودورها فى المشغولة الفنية المعاصرة (ماجستير لم يناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Younis Mostafa Younis Moustafa, "التصوير المصري المعاصر بين الهوية والعولمة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Younis Mostafa Younis Moustafa, "درامـــا اللـــون", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Ghada Mohamed Ahmed Shoaeb, "إعادة صياغة لوحات المستشرقين برؤى معاصرة", كلية اتربية النوعية جامعة المنيا, 2017 More
  • Ahmed Abdelaziem Hessien Hussien, "السمات الجمالية والرمزية للعبة الشطرنج واستراتيجياتها كمدخل لإثراء مجال التصميم", المؤتمر العلمى الدولى السابع لكلية التربية الفنية – جامعة حلوان, 2017 More
Tweet