Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
أنماط الأسئلة السابرة باستراتيجية التعلم التوليدي في بيئة الصف المقلوب وأثرها على تنمية مهارات برمجة تطبيقات المحفزات الرقمية والفهم العميق لدى طلاب إعداد معلم الحاسب الآلي.
Faculty
Specific Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Eman Shaban Ibrahiem Elsayed
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة دراسات وبحوث التربية النوعية كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق
Volume:
Keywords :
أنماط الأسئلة السابرة باستراتيجية التعلم التوليدي
Abstract:
The current research aimed to identify the effect of a probing question pattern using a generative learning strategy in a flipped classroom environment on developing digital stimulus application programming skills and deep understanding among computer teacher preparation students. The research sample consisted of (60) students in the fourth level of the Computer Teacher Preparation Program, Department of Educational Technology and Computer Science, Faculty of Specific Education, Zagazig University. They were divided into two experimental groups. The research included two experimental treatments, the first treatment used the (Refocusing (Probe Questions pattern with the generative learning strategy in a flipped classroom environment. The second treatment used the)Best Reason( Probe Questions pattern with the same strategy and environment. The research tools included an achievement test, an observation card, a product evaluation card, and a test of deep understanding of digital stimulus application programming skills. The results showed that: - Differences between the mean scores of students in the two experimental groups on the achievement test. Due to the effect of the types of probing question (Refocusing/ Best Reason) in favor of (Best Reason probing questions). - There was a difference between the mean scores of students in the two experimental groups on the observation card, the product evaluation card, and the deep comprehension test, this was due to the effect of the two probing question types (Refocusing/ Best Reason), in favor of the Refocusing -probing questions. The Research Recommended that: use of Best Reason -probing questions with a generative learning strategy in a flipped classroom environment if the targeted learning outcome is cognitive, and Refocusing -probing questions if the targeted learning outcome is performance and deep understanding.
Author Related Publications
Eman Shaban Ibrahiem Elsayed, "تصميم التعلم القائم على أمثلة النمذجة في بيئة الفيديو التفاعلي باستخدام التحليلات التعليمية وأثرها على تنمية التفكير الحاسوبي لدى طلاب تكنولوجيا التعليم المعاقين سمعيًا واستقلالية تعلمهم", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2023
More
Eman Shaban Ibrahiem Elsayed, "تفاعل بنية مجموعات الأنشطة الصفية التفاعلية عبر الأجهزة اللوحية والاندماج الأكاديمي ببيئة الصف المعكوس وأثره على الإبداع الرقمي والحضور المعرفي والاجتماعي لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2024
More
Eman Shaban Ibrahiem Elsayed, "تصميم التدريب الإلكتروني المصغر المندمج القائم على نمطي التقديم (المتباعد/ المتشابك) وأثره في تنميه مهارات إنتاج الكتب التفاعلية المعززة والمرونة المعرفية لمعلمي التعليم الفني الصناعي القائم على منهجية الجدارات", الجمعية العربية لتكنولوجيات التربية, 2024
More
Eman Shaban Ibrahiem Elsayed, "نمط تقديم مستويات التوجيهات التكيفية في ضوء ظاهرة التأثير العكسي للخبرة ببيئة تعلم ذكية وأثره على العبء المعرفي وتنمية مهارات برمجة قواعد البيانات لدى طلاب الحاسب الآلي", كلية التربية جامعة حلوان, 2024
More
Eman Shaban Ibrahiem Elsayed, "التفاعل بين نمطي عرض المحتوى (النقاط النشطة/ الكروت المقلوبة) بكتاب تفاعلي ومستوى كفاءة الذاكرة العاملة لتنمية مهارات إنتاج تطبيقات الهواتف الرقمية والتعلم الذاتي لطلاب معلمي الحاسب", الجمعية العربية لتكنولوجيات التربية, 2024
More
Department Related Publications
Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "فعالية إستخدام الشبكات الاجتماعية فى تحسين آداء طلاب تكنولوجيا التعليم فى التربية العملية وخفض قلق التدريس لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2016
More
Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر الممارسة الموزعة والمكثفة للأنشطة التعليمية ببيئة تعلم إلكتروني متعدد الفواصل وفقا لأسلوب التفكير التحليلي والكلي علي الوعي التكنولوجي والعبء المعرفي لدي طلبة تكنولوجيا التعليم", مجلة تكنولوجيا التعليم ، الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021
More
Ahlam Mohamed Elsayed Abdullah, "التفاعل بين تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم ببيئة التعلم المعكوس وأثره على تنمية مهارات حل المشكلات والكفاءة الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. Interaction between the Interactive Video Cues and Learning Styles in a Flipped Learning Environment and its Effect on Developing Problem Solving Skills and Digital Competency among Students of Educational Technology.", 2024
More
Mohamed Mohamed Ibrahim Ali, "التفاعل بين تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم ببيئة التعلم المعكوس وأثره على تنمية مهارات حل المشكلات والكفاءة الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. Interaction between the Interactive Video Cues and Learning Styles in a Flipped Learning Environment and its Effect on Developing Problem Solving Skills and Digital Competency among Students of Educational Technology.", 2024
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف