Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
التفاعل بين الأنشطة التكيفية ونمط الدعم ببيئة التعلم متعدد الفواصل وأثره على تنمية مهارات تصميم الكتب التفاعلية والانخراط فى التعلم لدى طلاب تكنولوجيا التعليم.
Faculty
Specific Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Hana Abdo Mohammed Abdo
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
Volume:
Keywords :
التفاعل , الأنشطة التكيفية ونمط الدعم ببيئة
Abstract:
The Spaced learning environment depends on presenting the content on three repetitions, with breaks between each repetition of (10) minutes. The adaptive activity is presented in the second stage of repetition, taking into account the learning style and providing scaffold during the performance of the activity; The aim of the research is to investigate the impact of the interaction between adaptive activities and scaffold style in the Spaced learning environment on developing interactive book design skills and engaging in learning among educational technology students. The analytical descriptive approach was used, the experimental approach, and the steps of the research included selecting a sample of (120) students from the third year students of the Education Technology Division in the Faculty of Specific Education, Zagazig University. Where the experiment was conducted on four experimental groups, the first taught in the style of scaffold (immediate) and adaptive activity according to the (avoidant) learning style, the second in the style of scaffold (immediate) and adaptive activity according to the (participatory) learning style, the third in the style of scaffold (delayed) and adaptive activity according to the (avoidant) learning style, the fourth with the (delayed) scaffold and adaptive activity according to the (participatory) learning style. The measurement tools were the achievement test, the observation card, the product quality assessment card and the learning engagement scale. The results of the research resulted in the presence of statistically significant differences at the level of significance ≤ (0.05), between the average ranks of the students of the experimental groups in the cognitive achievement test in favor of the second experimental group (immediate support / adaptive activity according to the participatory learning method), and in the observation card associated with the aspect Performance, final product quality card, learning engagement scale for the fourth experimental group (delayed support / adaptive activity according to the participatory learning style). Key words : Adaptive Activities - Scaffolding Pattern - Spaced Learning Environment - Interactive Books - Engaging in Learning.
Author Related Publications
Hana Abdo Mohammed Abdo, "تصميم معمل إفتراضى قائم على أنماط الإنفوجرافيك لتنمية مهارات صيانة الحاسب الآلى لدى طلاب كلية التربية النوعية.", 2024
More
Department Related Publications
Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "فعالية إستخدام الشبكات الاجتماعية فى تحسين آداء طلاب تكنولوجيا التعليم فى التربية العملية وخفض قلق التدريس لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2016
More
Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر الممارسة الموزعة والمكثفة للأنشطة التعليمية ببيئة تعلم إلكتروني متعدد الفواصل وفقا لأسلوب التفكير التحليلي والكلي علي الوعي التكنولوجي والعبء المعرفي لدي طلبة تكنولوجيا التعليم", مجلة تكنولوجيا التعليم ، الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021
More
Ahlam Mohamed Elsayed Abdullah, "التفاعل بين تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم ببيئة التعلم المعكوس وأثره على تنمية مهارات حل المشكلات والكفاءة الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. Interaction between the Interactive Video Cues and Learning Styles in a Flipped Learning Environment and its Effect on Developing Problem Solving Skills and Digital Competency among Students of Educational Technology.", 2024
More
Mohamed Mohamed Ibrahim Ali, "التفاعل بين تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم ببيئة التعلم المعكوس وأثره على تنمية مهارات حل المشكلات والكفاءة الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. Interaction between the Interactive Video Cues and Learning Styles in a Flipped Learning Environment and its Effect on Developing Problem Solving Skills and Digital Competency among Students of Educational Technology.", 2024
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف